BAYRAM GEZİSİ | AMASRA

Herkese merhaba


Lovviez



Öncelikle herkesin Kurban Bayramı'nı kutluyorum.. 



Bugün sizi Bartın'ın Amasra ilçesi ile tanıştırmak istedim. 2 günlük bir geziden çoğunlukla fotoğraflarla sesleneyim dedim.








Lovviez * Amasra


Gezimin ilk günü hava biraz bulutluydu.. Zaman zaman yağmur çiseliyordu.. Amasra hüzünlü ama güzeldi.. 



Lovviez * Amasra Sahil






Lovviez * Amasra * Midye




Sahil kenarında küçük yürüyüşler yapıp midye yemek güzeldi.. 


Yediğim en güzel midyeler değildi ama yine de lezzetliydi. 












Daha sonra bir bot turunun 10 dakikaya kadar başlayacağını görünce, kaçırmak istemedim ve hemen atladım ^^




Lovviez * Amasra * Bot Turu




Küçük bir bot turuna katılarak deniz gezintisi ile doldurdum ciğerlerimi.. 30 dakikalık bir gezinin bedeli ise 10 TL idi :) 

Botun en uç kısmında oturup denizin ve zaman zaman açan güneşin keyfini çıkarttım ^^








Burada meşhur bir yer var.. Amasra Boztepe'de bulunan Ağlayan Ağaç .. 


Lovviez * Amasra * Ağlayan Ağaç Manzarası




Ağlayan Ağaç Hikayesi 


Bu ağaç, denizden ve rutubetten aldığı nemi, yapraklarında çişeleyerek damlatıyor.. Bu olayı ise yılda sadece 3 ya da 5 kez yapıyor.. 

Gözlemlemek için, Nisan ve Mayıs aylarını tercih etmeniz gerekiyor.. Bu olayın bu kadar az sayıda gerçekleşmesi de gözlemleyebilme olasılığını da oldukça düşürüyor. 


Ağacın türü Selvi. Yaşı ise 300 - 350 arasında olduğu tahmin ediliyor.


Ağacın hemen kıyısında küçük bir çay bahçesi kurulmuş.. Burada birşeyler içerken, hemen yakınınızda yer alan dürbün sayesinde, karşınızdaki Tavşan Adası'ndaki tavşanları seyredebilirsiniz.. 


Lovviez * Amasra * Ağlayan Ağaç Manzarası * Tavşan Adası





Barış Akarsu



Bildiğiniz gibi Barış Akarsu, Bartın Amasra doğumludur. Rock müzik sanatçısı ve oyuncu olan Akarsu'yu 2007 yılında Bodrum'da bir trafik kazası sonucu kaybettik. Öldüğünde 28 yaşındadır. 
Kaza yaptığı kavşağın adı değiştirilmiş ve Barış Kavşağı olmuştur. Memleketi Amasra'da sanatçının heykeli dikilmiştir. 


Lovviez * Barış Akarsu



Mendirekte Yürüyüş 


Lovviez * Amasra



Başta mendirekte yürümek için gerçekten heyecanlıydım. Bütün deniz manzarasını soluyacaktım.. Ama öyle olmadı malesef :) 


Aman ayağım kaymasın düşmeyeyim derken bi baktım izlediğim tek şey adımlarım olmuş.. Bir ara yolun hiç bitmeyeceğini düşündüm.. 








Gezimin ikinci günü gayet deli dolu geçti. Kız arkadaşlarımın Amasra'ya gelmesiyle turumuz tam anlamıyla başlamış oldu. 


Lovviez * Yıldız Cafe


Sahil'de pek bir meşhur ve güzel olan Yıldız Cafe'de oturup önce bir şeyler içip ardından atıştırdık. 




Lovviez * Amasra Sahil



Daha sonra sahile gidip biraz güneşlenip, biraz yüzüp, biraz da gıybet yaptık :) 



Amasra'nın denizini yüzmek için uygun bulmasam da, koylarda suyun temiz ve güzel olduğunu duymuştum. 







İşte burada da benim kızlar ^^ Sağ başta ben ^^




Lovviez * Amasra Sahil



Akşam yemeğinde Sandal Balık Restoran'daydık. Fiyatları gayet uygun olan bu restoran, tabi caizse denizin dibinde olduğundan, tıklım tıklımdı. 



Lovviez * Amasra Salatası




Siparişlerimizin gelmesi için bir hayli beklemek zorunda kaldık. Herhangi bir restoranda yemek yiyeceğiniz zaman, mutlaka Amasra Salatası sipariş etmenizi öneririm.








Yemekten sonra birşeyler içmek için, hemen yakınında olan Kupa Pub'a uğradık. Canlı müzik saat 22.00'dan sonra yavaş yavaş başladı. Müzisyenler gayet başarılıydı. Enstrüman olarak, gitar ve saz kullanılıyordu. 


Lovviez * Amasra Sahil



Benim 2 günlük Amasra turum bu şekildeydi.. Umarım gözünüzde biraz canlanmıştır ^^ 


92 yorum:

  1. Looks so lovely! :)

    Thanks for visiting and following my blog, I followed you back dear.

    Keep in touch :3

    YanıtlaSil
  2. özellikle ilk iki fotona bayıldım. görmedim gidicem oleeeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok isterim buraları görmenizi ^^

      Sil
  3. Barış Akarsu'yu çok severim. Amasra'yı da onun için merak ediyordum. Gitmiş kadar oldum. Umarım bir gün gerçekten gitme fırsatım olur. Kaleminize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir gün gitme fırsatınız olur, beni de anarsınız ^^

      Sil
  4. Balım amasraya bende gitmek çok istiyorum fotograflaman çok güzel olmuş ♥

    YanıtlaSil
  5. Merhaba! What a lovely place...and it seems like you had fun with your friends. Thanks for sharing these pics:) and thank you for following you, I have followed you back with gfc no. 61.

    www.modaodaradosti.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merci dear ^^ im glad to meet u :) i saw that u follow me ^^

      Sil
  6. Gezmiş gibi oldum canım :) Ve ne güzelsin sen, maşallah sana ❤

    YanıtlaSil
  7. Kıskandım vallaha. Çok eğlenmişsin ne güzel :) En çok da fotoğraflarınızın kalitesini beğendim, kimisi rastgele çekip yüklüyor gıcık oluyorum :) Amasra gözümde kocaman oldu resmen, eyvallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Bloğumda özellikle görselliğe çok önem veriyorum.. :)

      Sil
  8. Çook güzel görünüyor, hem siz hem gezdiğiniz yerler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim 🤗

      Sil
  9. ben de Amasrayı sevenlerdenim. sevgilerleee :)

    YanıtlaSil
  10. Handan kızım.Coğrafyam lise yıllarında da zayıftı. Amasra'nın deniz kenarında olduğunu öğrenmiş oldum. Gerçekten fotolar nefis Samet oğlumun belirttiği gibi. Dilerim tatilin faydasını görürsün kızım. Geçmiş bayramın kutlu olsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^^ Çok eğlenceli güzel 2 gün geçirdim Amasra'da :) Yine yine gideceğim :)

      Sil
  11. Merhaba,

    Üniversitedeyken Amasra'ya düzenlenen gezilerin afişlerini görürdüm sürekli... Böyle bir paylaşıma o zamanlar rastlasaydım muhtemelen oraya giderdim :) Amasra'ya dair biraz olsun fikrim oldu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim ^^

      Umarım bir gün yolunuz düşer ve bu güzel yerin tadına varabilirsiniz :)

      Sil
  12. Merhaba,

    Çok güzel bir gezi yazısı olmuş, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Lovely pics and such a nice place and weather, it seems.

    Would you like to follow each other? Let me know in my blog. <3

    thisblogbelongstosabi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. Güzel bir yazıydı gerçekten. Ağlayan ağaç hikayesi çok ilgimi çekti, Karadeniz'in doğası yeter zaten, bende gitmek istiyorum çok oralara, bakalım ne zaman kısmet olacak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karadeniz başımızın tacı :) İnşallah buraları gezme şansınız olur ^^

      Sil
  15. Güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık..Amasra deyince aklıma hep Barış Akarsu gelir..Ah ahh..

    YanıtlaSil
  16. Bence en güzeli sensin 💕💕

    YanıtlaSil
  17. Amasra güzel yer :) Tekrar hatırlamış olduk yazınızla ve fotolarınızla :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil
  18. Fatmacım ben o midyeleri gördüm yazıyı unuttum🙈🙈 O kadar severim ki, ama yiyemiyorum tiroidden dolayı😢 Amasra çok güzel bir yer... Gençken gezmek lazım Fatma, benim eskisi gibi gözüm kesmiyor. Safranboluya gitmek çok istiyorum mesela ama kendimde bir enerji bulamıyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Midyeyi görüp de yemeden geçemiyorum ben de :) ben de fırsat buldukça gezmeye çalışıyorum bir turizmci olarak :)) eğer yolun Safranbolu'ya düşerse mutlaka bekliyorum :)

      Sil
  19. Midye miiii en sevdiğim :) Cok keyifle bir yazı olmus kuzum keyifle okudum <3 Gitmiş kadar oldum valla :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birlikte yeriz inşallah bigün balım ^^

      Teşekkürler bebişim <3

      Sil
  20. Fatoşcum fotoğrafların hepsine de ba yıl dıımmmmmm :):)

    YanıtlaSil
  21. Thanks for following me. Followed back x

    thisblogbelongstosabi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel görünüyor. Resimler de çok güzel. Tam kafa dinlemelik gibi geldi bana Amasra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle, küçük bir yer zaten :)

      Teşekkür ederim ^^

      Sil
  23. blogunun tasarımını çok sevdim bir ara özelden konuşalım :) bu arada gezmişsin oh ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim <3

      olur ulaşırım sana :)

      Gezdim valla ^^

      Sil
  24. Nice pics :)
    What you think about follow each other? Follow me and I follow you :)
    http://astbakay.blogspot.ru/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. im following u dear ^^

      im happy to see u here <3

      Sil
  25. really great photos dear :)

    http://angolodellamisantropia.blogspot.it/

    YanıtlaSil
  26. Great post!

    You have a nice blog!

    i'm following you now~!
    Have a great day!
    http://iamaliyankhan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  27. Hi!
    I follow your blog. Amazing pictures.
    Love, Ana <3

    http://makeupanadias.blogspot.pt/

    YanıtlaSil
  28. Que Lugar maravilhoso <3
    Amei, Já segui seu blog Sucesso!
    Blog: Conteiepronto.blogspot.com

    YanıtlaSil
  29. Stunning pictures! ♥
    Would you like to follow each other on GFC?
    Please let me know on my blog and I will follow back as soon as possible!
    Have a good day!

    ⤜ My blog "Demilla". Welcome! ⤛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hey sweety, im happy to see u on my blog ^^ im following u <3

      Sil
  30. Here I am on your blog :D I follow with great pleasure!
    A kiss ;*

    http://saramakeup1995.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. im happy to see u on my blog dear, thank u so much ^^

      Sil
  31. Hi Fatma, thank you for visiting my blog and for following, I'm following back.
    Enjoy your day!
    Xoxo, Victoria

    https://fashionstylebeautyandmore.blogspot.ca/

    YanıtlaSil
  32. Hi dear! I'm your new follower 81 thank you very much! I love your blog keep in touch!
    https://modalowcostbykiara.blogspot.it/2

    YanıtlaSil
  33. Hi dear I'm your follower 81 thank you very much! I love your blog keep in touch!
    https://modalowcostbykiara.blogspot.it/

    YanıtlaSil
  34. Vayy gezmek okumak olsun bana Amasra yı görmemiştim de iyi oldu bu yazı.Ellerine sağlık ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorum için ^^

      Sil
  35. geçmiş bayramın kutlu olsun , midye dolmanın en güzeli izmir'de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'e de gelirizz :))

      Teşekkür ederim, senin de geçmiş bayramın kutlu olsun ^^

      Sil
  36. Amasra hep görmek istediğim yerlerdendir deniz olan her yer gibi;)
    Barış Alarsu'nun heykeli duygulandırdı beni insan elinde olmadan üzülüyor giden genç olunca.
    Hayırlı akşamlar dilerim,sevgiler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir gün yolunuz düşer buralara ^^

      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil
  37. Wow! Fantastic views.

    I hope that you visit my blog: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM

    And I’ll be so happy if you click this link: http://www.zaful.com/pu-leather-weaving-solid-color-satchel-p_193073.html?lkid=14051
    Have a nice day!


    Elwira

    YanıtlaSil
  38. Resimler çok güzelmiş. :) Ağlayan Ağaç'ın hikayesini çok sevdim, keşfedilmeye değer bir yer Amasra. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum ^^

      Teşekkür ederim güzel yorumun için bebeğim :)

      Sil
  39. Hi, dear
    I am in love with your blog! You are so talanted!
    Followed you! I will be happy if you follow me back :)

    valerianest.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. im happy to see u here ^^ thanks a lot <3

      im following you also :)

      Sil
  40. En sık gittiğim ilçedir Amasra. Doğasını ortamını çok severim. Hava güzelse denize de girerim. Çakraz'ı bu kadar sevmem :)) Sandal Balıkta balıklarımızı yerken bir keresinde hava feci yağmuruydu ve elektrikler kesilmişti, anıları canlandırdın.
    Özlemişim oralı yine gitmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel anlatmışsın canım ^^

      Biz de yemeğimizi Sandal Balık'ta yemiştik :))

      Çakraz'a henüz gitmedim ama Amasra ayrı bir güzel :)

      Sil
  41. Gezmiş, görmüş kadar oldum 🤗. Fotoğraflar çok güzel, anlatımın süper olmuş 😊. Amasra çok güzel görünüyor. Bu ara da midye dolmaya da bayılırım 🤗 Sevgilerimle canım benim 💖💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bitanem güzel yorumun için ^^
      Bir gün birlikte gezer ve midyelerimizi yeriz inşallah ^^

      Sil
  42. Teşekkür ederim canım benimm ^^

    Bi gün beraber yeriz inşallah ^^

    YanıtlaSil
  43. İnşallah 😄. İzmir'in midye dolması bir harikadır 😄💖💖

    YanıtlaSil
  44. Nice places.

    https://mygreenshopping.blogspot.it/

    YanıtlaSil
  45. Amasra çok güzel bir yer.İnşaallah balık ve o güzel salatasını yemeden dönmemişsinizdir .Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımda belirtmiştim zaten balık ve salata yediğimi :)

      Teşekkür ederim yorumunuz için ^^

      Sil
  46. üniversiteyi bartında okumuş biri olarak amasra bızım gunluk carsımız gıbıydı canımız her sıkıldıgında oraya gıderdık :) ozlemişim... mendırek bölümünün duzenlenemeden oncekı halı daha guzeldi ama hersey gıbı onu da bozdular :) oldukca guzel ozetlemıssın carsı eksık kalmıs ama olsun :) dondurma yeseydınız keske dondurmaları da guzeldır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya günü birlik gezilecek kadar güzel ^^
      Dondurmaya midemizde yer kalmadı, yoksa ki yiyecektik :))
      Çarşı içinde güzel çekimler yapamadığım için eklemedim ^^

      Sil
  47. Fatma'mmm beni çocukluk anılarıma götürdün, okul gezisi ile tanımıştım Amasra'yı ve çok sevmiştim. İnsanları da çok sıcak kanlı ve hemen yadırgamadan sohbet edebiliyorlar. Manzara fotoğrafları <3 ben diyorum. O topuzuna da ayrıca bayıldım kuzum söylemeden geçemeyeceğim .D

    YanıtlaSil
  48. Merhaba Fatma Hanım güzel bir yazı olmuş, umarım bu tip yazılarınız artar ve bende zevkle okurum, diğer yazılarınız daha çok kadın okuyuculara hitap ediyor. Özellikle blog tasarımınızı da beğendim. Diğer yazılarınızda başarılar dilerim.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.