Yanlış Diyet Yapmanın Bedeli

Herkese merhaba

Gökten bir elma düştü.. O da tam kafama düştü ! 

lovviez


Sık sık diyet yapan birisiydim.. 
Diyet yapar, birkaç kilo verir, sonra şımarır ve diyetimi hep bozardım.. Kısacası 3 kilo verir 5 kilo geri alırdım.. 
Böyle böyle oldum duba gibi xD  Benim yaptığım tüm yanlışlar aşağıda arkadaşlar.. Siz de bu yanlışlara kapıldıysanız, hemen vazgeçin.. 





STANDART REÇETELER ! 


Hayır efendim, o da bana göre birşey değil.. Sabah 9'da yenilecek kibrit kutusu büyüklüğünde peynir bana göre değil.. Veya akşam yemeğinde yiyin dedikleri ızgara balık/et bana uymaz..

Ben bu klişelerden çok sıkıldım arkadaşlar.. Bana sorarsanız, öyle bir dünya yok.. Senin bünyenle benim bünyem bir değil.. Her insanın metabolizması aynı değil.. Alışkanlıklarımız, zevklerimiz aynı değil.. Ama evet diyet listesi hep aynı.. 






BİRAZ YEMEKTEN BİR ŞEY OLMAZ ! 


Aynen öyle.. Biraz yemekten birşey olmaz.. Doğru olmaz.. Ama biraz yememekten çok şey olur.. Yemeyelim dostlarım, bir parça çikolata yemeyiverelim.. Bir parçacık kek-pasta yemeyiverelim.. Yarım bardak asitli içecek içmeyiverelim.. 






DİYET YAPARKEN HİÇBİR ŞEY YEMİYORUM ! 


Oldu mu şimdi arkadaşım ? Sen diyet yapmıyorsun ki, kendini cezalandırıyorsun.. 
- E ama zayıflıyorum.. 
Zayıflamıyorsun, bedenine eziyet ediyorsun.. Zayıfladığını sanıyorsun ve sağlığını bozuyorsun. En önemlisi de su kaybedip, yağ yaktığını zannediyorsun.. Kısa süre içinde kaybettiğin suyu da, yağ olarak geri alıyorsun, daha da şişiyorsun maalesef.. 






KISA SÜREDE KİLO VEREYİM ! 


5 günde 10 kilo verelim :D 
Yazın arkadaşım, internette aratın, emin olun ki bir sürü yazı çıkacaktır.. 
Lütfen bunlara inanmayın.. Kısa sürede kilo vermek diye bir şey yok arkadaşlar.. Bunlar resmen hayal ürünü. Anca hayal edilebilir.. Bu yöntemle birkaç kilo verdikten sonra fazlasıyla geri alırsınız.. 





Şimdiye kadar ben bu okuduğunuz tüm yanlışları yaptım ve çok pişman oldum arkadaşlar.. Şimdi tüm bu hataları telafi etmeye çalışıyorum. Başarıyorum da.. 



Diyet hakkındaki tüm deneyimlerimi zaman içerisinde paylaşmaya devam edeceğim.. Hoşçakalın :) 










 j.mnsn
j.mnsn





lovviez












32 yorum:

  1. Çoğumuz bu yanlışa kapılıyoruz malesef ki..Ama benim uyguladığımdan bahsedeyim ben diyet yapmak yerine sağlıklı beslenmeye çalışıyorum bende daha önce bir çok diyetler denedim ama hepsinde morallerim çok bozuktu sürekli diyet psikolojisindeydim bunun yerine bence sağlıklı beslenmek daha doğru çikolata da ye hamburgerde ye ama dengeli bir şekilde yani ben böyle düşünüyorum :)Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum canım, diyet yapmak yerine sağlıklı beslenmeyi tercih etmeliyiz.. Benim de uyguladığım o.. Bu konunun yazısı da çok yakında yayınlanacak :)

      Sil
    2. Bekliyorum sabırsızlıkla :)

      Sil
    3. Yalnız, kilo verme sürecinde olanlar için herşeyden az az ye durumuna katılmıyorum :)

      Sil
    4. Bu benim uyguladığım bir şey bunu yapmadığım zaman motivasyonum düşüyor ama zaten zamanla az az yediğin için bir süre sonra abur cubur filan aramıyorsun çünkü daha önceden yaptığımda yasak olduğu için daha çok canım istiyordu ve kilo verirsem hemen yicem diye düşünüyordum böyle yaptığımdan beri böyle bir düşünce olmuyor :)

      Sil
    5. Bu da senin alışkanlıklarına hitap eden şekli demek ki Cano :) bahsettiğim gibi herkesin zevkleri alışkanlıkları başka oluyor. Ben de abur cubur çok yiyordum tamamen bıraktım bazen aklıma geliyor ama hemen kaçıyorum :))

      Sil
  2. Maalesef oluyor bu hatalar cok guzel bir yazi olmus canim benim ellerine saglik 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık bu hatalara yer yok :) teşekkür ederim bitanem 🤗💋

      Sil
  3. Merhaba cok tatlıs bir yazı olmus bende bloga beklerim takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, bloğunu hemen takibe alıyorum ve keşfetmeye başlayacağım :) Yorumlarıma yetişebilirsin umarım :)

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş Fatma'cım emeğine sağlık. Diyet deneyimlerini merakla bekliyorum 😄. Bu arada facebook sayfama yaptığın katkılardan dolayı ve bloğuma yaptığın ziyaret ve yorum ve paylaşımlar dan dolayı da ayrıca çok çok teşekkür ederim 😙. Yakın ilgin beni çok mutlu etti 😊. Bende bundan sonra en sıkı takipçinim😄. Sevgilerimle 💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Zehra Hanım, bugün bloğunuzda gezinirken bir sürü yeni tarifler püf noktaları öğrendim.. Bu da sizin sayenizde.. Tüm yorumlarımı içtenlikle yazdım diyebilirim.. Bu denli güzel yorum yazmanız da beni çok mutlu etti :) Siz mutfağınızdan güzel tarifler ile bize seslenmeye devam edin :)

      Sil
  5. Merhaba... Ben durup dururken 10 kilo aldım iki sene önce. Yukarıda bahsettiğiniz hataların hepsini yaptım üstelik, o hazır diyet listeleri hiç işe yaramadığı gibi moralim de bozuldu. Meğerse, troid hastasıymışım ve ondan kilo alıyormuşum. Kilo kontrolünde doktor desteği şart bence çünkü, bir hastalığımız da olabiliyor. Ben tedavi olmaya başlayınca ve düzenli de beslenince normale dönebildim. Hepimiz zaman zaman bilinçsizce davranabiliyoruz malesef😌
    Bu arada telefondan gfc nizi göremiyorum, sabah ofise gidince ilk işim takibe almak olacak. Bloğunuz şahane!😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım :) Başarılı bir blogger'ı sayfamda görmek ve bu güzel yorumunu okumak beni mutlu etti :)

      Evet kesinlikle önce kendimizi tanımamız gerekiyor.. Çok şükür benim herhangi bir sağlık problemim olmadığı için öyle bir sorun yaşamadım.. Sadece bilinçsiz beslenmeden dolayı yanlış diyetlerden dolayı bu kadar kilo aldım..

      Bu günlerde, beslenme ve spor programım hakkında yazılarımı peş peşe yayınlayacağım.. Ne kadar zamanda ne kadar kilo verdim, neler yedim, neler yaptım, nelerden uzak durdum.. Hepsi burada olacak :)

      Sil
  6. O patates kızartmasına talibim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun bitanem 🤗🤗 sen ye ikimizin yerine, maşallah güzelsin zaten 💜 Bi gün ben de yiycem 😂😂

      Sil
  7. Tabaktaki ot ile asla mutlu olamam :( Diyet yaşam haline gelmediği sürece bir eziyet.Sağlıklı beslenmeye alışmalıyız ama nasıl :)) Aman aklımda kalacağına midemde kalsın kafasındayım ben vallahi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen her halinle güzelsin bitanem :) ben şu fazlalıkları atıyım da :) o yüzden diyetteyim, önemli olan dediğin gibi sağlıklı yaşamaya alışmak.. Teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  8. Yazınızı ilgiyle okudum ve deneyimlerinizi paylaştığınız için bundan sonra faydalanacak okurlarınız adına teşekkür ederim. Diyetisyen olarak danışanlarımıza ilettiğimiz çoğu fikri yazıda derlemişsiniz adeta. Takipteyiz! :)

    YanıtlaSil
  9. millet sabahları zayıf çıkar ben sabahları kilolu çıkıyorum sonra zayıf ne iş anlamadım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akşam geç saatte bişeyler yiyorsan ve geç yatıyorsan sabaha tartıda fazla çıkarsın balım :)

      Sil
  10. Ne de güzel anlatmışsın balımm kendimi buldum yazında resmen :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önemli olan farkındalık zaten bitanem :)

      Sil
  11. Çok faydalı bir yazı olmuş ellerine sağlık dediklerinde haklısın hem de harfi harfine haklısın. En iyisi bir uzmana danışmak, ölçümleri yaptırmak, bende bu hataya düşerek sürekli kilo aldım.
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Faydalı bir yazı olmuş kaleminize sağlık :) Karikatür çok eğlenceliydi, sağlıklı günler dilerim :)

    YanıtlaSil
  13. Diyet konusunu o kadar güzel ele alıyorsun ve başarıyorsun ki bitanem çok güzel öneriler çıkarıyorum ve çıkarıldığını düşünüyorum :) Özellikle klişe diyetler çok zarar veriyor ve bünyeye adeta eziyet ediliyor. Öpüyorum çok bitanemm :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.