Diyet İçin Vazgeçtiklerim

Herkese merhaba 

Bir ay önce başladığım diyetimin ilk dönemi bugün bitiyor.. 
İnanılmaz bir heyecan içerisindeyim arkadaşlar.. 
Bu yazımda sizlere genel olarak nelerden vazgeçtim onları anlatacağım.. 


Lovviez 



Sürekli diyet yapan, 3 kilo verip sonra 5 kilo geri alan bir insandım maalesef.. Son yıllarım hep bu şekilde diyet savaşları ile geçmişti.. Düşündüm ki, bir yerlerde hatalarım var.. İşe bu hatalarımı belirlemek ile başladım..  

Şunu belirtmeliyim ki, ben bir doktor değilim, diyetisyen değilim, beslenme uzmanı değilim.. Bu anlattıklarımın hepsi sadece deneyimlerimdendir.. Herhangi bir sağlık problemim veya bir besine karşı alerjik bir durumum da olmadığı için, özgür diyetimi uygulayabiliyorum..



Lovviez 


Bence insanlar diyete başlamak için psikolojik açıdan kendilerini hazır hissetmeliler..

Morali bozuk bir kimsenin aşırı yemek yeme isteğini söylemeden geçemeyeceğim.. 

Veya spor yapmak için yeterince güdülenmemiş bir insanın harekete geçmesi ne kadar mümkün olabilir ki.. 





NELERDEN VAZGEÇTİM ? 


Paketlenmiş ürünler ! 

Ne kadar genel bir tabir oldu.. 

Eskiden bir diyete başladığımda, hemen markete gider alışveriş yapardım.. Diyet yapanlar için satılan o light besinlere yönelirdim.. Bisküviler, diyet peynirler, yağ oranı azaltılmış süt ya da yoğurtlar vb. birçok ürün benim alışveriş sepetimde yer alırdı.. 



Karpuz 


Bu sefer öyle olmadı.. Paketlenmiş hiçbir ürün almadım.. Onun yerine halk pazarına gidip sebze ve meyve aldım.. Yaz mevsiminde olduğumuz için en sık tükettiğim meyve karpuz oldu.. En çok yediğim sebze ise domates :)





Tatlılar ! 


En başta çikolatalar :) Ben beyaz çikolata aşığı biriyim.. İlk vazgeçtiğim belki de, buzdolabımdaki Milka'nın o kocaman yarım paketinde usulca uyuyan beyaz çikolatası olmuştu.. Ya şimdi ya hiç !! Elveda çikolata.. 

Sevdiğim birkaç pasta vardı.. Ardından bu pastalardan da vazgeçtim.. Waffle'dan ve dondurmadan da.. 

Bunların yerine meyve yedim, nadiren de meyvelerimin üstüne az miktarda bal döktüm.. Bence gayet de güzel oldular :) 


Lovviez Meyve Tabağı 


Abur Cubur !

Aklınıza ne geliyorsa.. En ufak atıştırmalıkları dahi hayatımdan çıkarttım.. Kahvemin yanında yediğim minicik sevimli çikolata topları artık yoktular.. O çok bayıldığım tuzlu çubuk krakerler yoktular.. Gofretler, çikolata dolgulu kurabiyeler..



Hamur İşleri !

Hamurdan türeyen herşeye güle güle..  Ekmek, makarna, mantı, börek, kurabiye, simit, poğaça.. Daha fazlası aklıma gelmiyor.. Tüm bunları da kapı dışı ettim.. 

Önceki diyetlerimde mutlaka tam buğday ekmeği yerdim.. Özellikle gidip marketten alırdım.. Tabi ki bu sefer gidip almadım.. Ekmekle vedalaştım.. Ekmeğin her türlüsüyle.. Çavdar, buğday, tam tahıl, mısır, kepek ekmeği..

Ayıla bayıla yediğim böreğe sadece baktım ve geçtim.. Türlü türlü soslarla zenginleşen makarnadan bir yemek kaşığı bile tüketmedim.. 

Gelgelelim simit - poğaçadaki zaruri tüketimime.. Sadece birkaç kere, acilen evden çıkmam gerektiği için, dışarıda az miktarda simit ve poğaça tükettiğim günler oldu. Bütün bir simit ya da bütün bir poğaça değil yalnız.. Sadece birer lokma.. 


Asitli İçecekler ! 

Kim sevmez ki kolayı :) Ben de severim arkadaşlar.. Hepsini elimin tersiyle ittim.. Coca-cola, fanta, gazoz ve diğer akrabalarını terk ettim.. 

Bunların yerine, meyve ya da sebzeleri blender'dan geçirdim ve içtim.. İnanın çok daha iyi sonuçlar elde ettim.. Özellikle domates suyundan.. 

Domates kürü hakkında yazdığım yazıya buradan ulaşabilirsiniz.. 


İşte benim vazgeçtiklerim bu şekildeydi arkadaşlar.. Unuttuğum herhangi bir şey olduğunu düşünmüyorum.. Lakin var ise, daha sonra aklıma geldiğinde ekleyebilirim.. 


Diyet hakkındaki tüm deneyimlerimi zaman içerisinde paylaşmaya devam edeceğim.. Hoşçakalın :) 










 j.mnsn
j.mnsn






lovviez



















22 yorum:

  1. Ben de bi türlü koladan vazgeçememiştim ama artık 1 haftadır içmediğimi fark ettim :) tartıda da sonucunu aldım bu kadar kısa sürede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fark ediyor gerçekten.. Tartıya çıktığım zaman yüzüm gülüyor artık :)

      Sil
  2. Diyet yapmak hem kararlılık hem irade işi aslında... Bir de bazı şeyleri yaşam tarzı haline getirmek lazım bence. Tebrik ederim sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bitanem :) Kesinlikle ben de yaşam tarzı olduğunu düşünüyorum..

      Sil
  3. Şu hayatta kilo alamamak mı daha zor aldıklarını verememek mi demişler Fındıkurdu'na. Boğazını tutmak demiş :)) Keşke senin kadar iradem sağlam olsa. Şu yazdıklarından sadece tatlılar ve asitli içecekler yok bende. Ama sonuç sabah kalkınca 57 akşam işten eve gidince 59 :/ ne garip dimi :) başarılar Fatmacım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her gün mü o şekilde cano :) Bence sen kilosunu koruyanlardansın.. Benim de iradem sonradan oluştu.. Çok şükür şuan hem sağlığım yerinde hem de günden güne yaklaşıyorum ideal kiloma :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Diyetinizde başarılar dilerim. Umarım hedeflerinize ulaşırsınız.

      Sil
    2. Çim suyu değil mi kural? 😄

      Sil
  5. Ne güzel yazmışsın canım emeğine sağlık Ah şu çikolatadan vazgeçebilsem ben de diyet moduna girsem hele ki dondurmaya hiç dayanamıyorum :(( Çok kilo aldım ve hala yemeğe devam ediyorum moralim de bozulmaya devam ediyor :)

    YanıtlaSil
  6. Bu akşam ya da yarın, diyet yapmaya Nasıl karar verdiğimi yazacağım bitanem, onu da okumanı tavsiye ederim şimdiden.. Çünkü bu yaptığın yorumda beni de tarif ettin.. Çok kilo almıştım ve yemek yemeğe devam ediyordum.. :)

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten seni çok kararlı gördüm tatlım :) Mutlu sona emin adımlarla gidiyorsuuunnn :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bitanem güzel ilerliyor sağlıklı yaşam sürecim :) Mutlu son için ilk dönem bitti bugün :)

      Sil
  8. bende hamur işlerinden vazgeçemiyorummm 😌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyleydim ama baktım sonu yok, hepsine veda ettim malesef :)) yoksa hayatımdan çıkacakları yoktu hamurcukların :)

      Sil
  9. Fatmacım tebrik ederim gerçekten büyük başarı. Fakat ben diyet olayına aşırı katı bakan biriyim. Severek yediğim seyleri komple hayaıtmdan cıkarmak pek mümkün değil böyle seyleri de istemiyorum esasında. Fakat 6 aydır uyguladığım bir yöntem beni oldukça tatmin etti (okuduklarımdan da yola çıkarak) eskiden kabaca- dana gibi yiyorsam- :D şimdilerde severek yediğim ve fazlasının bana kilo ve sağlık sorunu olarak döneceğini düşündüğüm seyleri azalttım ama hayatımdan cıkarmadım. Bu süre içinde pilatesi unutmadım zira yeme içme olayına dikkat edip spor yapmamak ya da spor yapıp dana gibi yemek :D olunca pek etkili olmuyor illa ki dengelemek gerekiyor.

    Ancak seni gönülden tebrik ederim, gerçekten ciddi bişey başarmışsın. Sonucunun iyi olması ise ayrı memnun edici senin adına cok sevindim <3 ( paylaştığın tarifleride deneyeceğim <3)

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler bitanem :) Senin uyguladığın da güzel bir tercih aslında.. Diyoruz ya, herkesin metabolizmasına uygun şekilde diyet yapması gerekiyor.. Ben herşeyden az az yiyerek de bir diyet uyguladım ama başarılı olamamıştım.. Senin sonuçlarının mutlu edici olmasına ben de yürekten sevindim..

    Sporsuz bir diyet ben de düşünemiyorum artık :)

    YanıtlaSil
  11. İradene hayran kaldım Fatma'cım. Darısı benim başıma inşallah 😊. Gerçekten en doğrusunu yapmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ablacım darısı başına :) Ama senin yemeklerin pastaların o kadar lezzetli kiiiiiii, zor olur kendinle başa çıkmak :)

      Sil
  12. bu ürünleri çıkarınca insan doğal olarak kilo verir. ben de beslenme tarzımı değiştirmeye çalışıyorum. umarım başarırım. bana örnek oldun. diyet sürecini yazmaya devam et lütfen :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz üzerine birkaç konu daha ekleyeceğim :)

      Kesinlikle bunu bir yaşam biçimi olarak değiştirdiğimizde ve spor desteğiyle kilolar gidiyor :)

      Sil
  13. Bence de büyük bir başarı,ahh bana domates dokanmasa yerdim listeme onuda eklerdim,tavsiyelerin için teşekkürler canım.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.