Yumurtalı Patates

Herkese merhaba

Bugün sizlere, öğlen yemeği için hazırladığım yumurtalı patatesten bahsetmek istiyorum. 

egg with potato
Yumurtalı Patates / Potato with egg


Malzemeler

  • 1 patates
  • 1 yumurta
  • Yulaf unu
  • Beyaz peynir 
  • Maydanoz





İlk olarak, patatesi yıkayın, çatal yardımı ile üzerinde delikler açın ve haşlayın. Haşlama suyuna tuz eklemeyin. 

Patates haşlanırken, diğer malzemeleri hazırlayabilirsiniz. Derin bir kaseye yumurtayı kırın, 1 yemek kaşığı yulaf ununu ekleyin ve çırpın. Fazlaca çırpmanıza gerek yok. Yulaf unu yumurtaya karışsın yeterli. Daha sonra beyaz peynirden abartıya kaçmayacak şekilde karışıma ekleyin. Bir miktar maydanozu da kaseye katın. Dilerseniz dereotu veya nane de kullanabilirsiniz. Ayrı ayrı veya hepsinden kullanmanız sorun teşkil etmez. 

Haşlanan patatesi soyun ve istediğiniz şekilde doğrayın. Doğradığınız parçaların çok küçük olmamasına dikkat edin. Son olarak da bu patateslerin üstüne, daha önce hazırladığınız yulaf unu yumurta karışımını boşaltın. Hafifçe karıştırın. 

Pişireceğiniz tavaya az miktarda sıvı yağ ekleyin, biraz ısındıktan sonra patatesli yumurtayı tavaya boşaltın. Bir iki dakika piştikten sonra patatesleri ters çevirin. Tamamen piştikten sonra öğlen yemeğinizi servis edebilirsiniz. 

Bu tarif için, herhangi bir baharat kullanmanıza gerek yoktur. Peynirin tuzu, tuz ihtiyacınızı karşılayacaktır. 

Ben servis tabağıma 4-5 adet yeşil zeytin ekledim. Siz de bu tür bir şey yapabilirsiniz. 

Yemeği çok hızlı yemeye çalışmayın, çok da uzun süre bekletmeden tüketin. Ne kadar doyurucu olduğunu fark edeceksiniz. Ayrıca bu tarifi dilerseniz sabah kahvaltısı, dilerseniz öğlen yemeği ve eğer isterseniz akşam yemeği olarak da kullanabilirsiniz. Afiyet olsun. 

Görüşlerinizi ve eğer ki denerseniz tecrübelerinizi yorum yazarak benimle paylaşabilirsiniz. Yeni ve sağlıklı tariflerle görüşmek dileğiyle, hoşçakalın :) 














 j.mnsn
j.mnsn









lovviez














8 yorum:

  1. Yumurtalı patatesi severim ama,maydanozsuz :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol tatlım :) maydanoz olmadan asla ☺️

      Sil
  2. Patatesli yumurta yada yumurtali patates her ikisine de bayilirim.:) ben de sık sık yaparim benzer bir tarifi ama patatesleri kızartıyorum.un koymuyorum.yeşillik kismini da bazen abartiyorum.taze soğan kapya biber gibi....ellerine sağlık harika bir tarif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi dahaki sefere patatesleri kızartmayın haşlayın o şekilde deneyin 🤗

      Sil
  3. Güzel bir tarif olmuş. Şu an saat 4.30 olmasaydı hemen denemek isterdim :-) bir ara mutlaka yapacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) o saatte yemek yememiz yasak :))

      Sil
  4. Yumurtalı patatesi ben de çok severim, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.. Yumurtalı patatesi sevmeyen görmedim :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.