Yoğurtlu Mercimek

Herkese merhaba,

Harika bir kuru baklagile yakından bakmak istedim. Bahsettiğim mucizenin adı ''yeşil mercimek''. Tam anlamıyla zayıflatan bir mucize diyebilirim. 


Solda gördüğünüz resim, benim akşam yemeğim arkadaşlar :) 

150 gram haşlanmış yeşil mercimek 
1 yemek kaşığı yoğurt
Evet sadece ikisini karıştırdım.. 

150 gram haşlamış yeşil mercimeğin kalorisi, 173 kcal. 
1 yemek kaşığı yoğurdun kalorisi, 20 kcal.




Daha hafif bir akşam yemeği düşünemiyorum şuan :) 

Ben  yemeğimin yanında yaklaşık yarım litre kadar tuzsuz ayran içtim. Burada dikkat etmeniz gereken husus, ayranın ne kadarının su olduğudur. Benim ayranım 1  yemek kaşığı yoğurttan, 4 tane küçük buzdan ve 300 ml kadar sudan oluşmaktadır. 

Çok düşük kalorili bir akşam yemeği yediğim için mutluyum :) 





Şimdi zayıflatan yeşil mercimeğe geçelim. 

Öncelikle arkadaşlar yeşil mercimeğin besin değerleri çok güzel. Neredeyse yarı yarıya karbonhidrat ve proteinden oluşuyor. Ayrıca, çok iyi bir lif kaynağıdır. Tüm bunların akabinde yeşil mercimek;

  • İyi bir karbonhidrat kaynağı olduğu için, vücuda kaliteli şeker verir. Neticesinde de, diyet yapanların şekersiz kaldıklarında yaşadıkları halsizlik, bitkinlik ve yorgunluk gibi durumları ortadan kaldırmış olur.
  • Lifli bir besin olduğu için, tüketildiğinde midede şişer ve bu sayede tokluk hissi verir, acıkmayı geciktirir. 
  • Bağırsakları da çalıştıran yeşil mercimek, boşaltım sistemine de yardımcı olur ve zayıflamaya katkıda bulunur.
  • Mercimek çok iyi bir demir kaynağı olması sebebiyle, vücut için gerekli bir besindir. Besindeki demiri zenginleştirmek için, mercimeği yumurta ve/veya kıyma ile de pişirebilirsiniz. 





Omletinize, salatanıza veya yoğurdunuza ekleyerek yiyebileceğiniz bir baklagil.. 







Benim spor sonrası geç akşam yemeğim bu şekildeydi. Yeni yayınlarda görüşmek dileğiyle. Hoşçakalın :) 









 j.mnsn
j.mnsn







lovviez
















9 yorum:

  1. Mmmm afiyet olsun balımmm severim mercimegi 😘

    YanıtlaSil
  2. Bunun salatası da çok güzel oluyo :) Herkes yeşil mercimeği pek sevmez ama lezzetli kesinlikle :D Afiyet olsun fitlik dirilik olsun :D:D

    YanıtlaSil
  3. Sağol Kübram beraber olsun :) salatasını da yapıcam bikaç güne kadar, onu da görürsün burada ☺️☺️ Ben bayılan kısımdanım, mercimeksiz olmaz 😂

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir tarifmiş mercimeğe de bayılırım bunuda mutlaka deniceğim :) Ayıptır söylemesi bende diyetteyim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğumla daha çeşitli mercimek tarifleri olacak tatlım :) zayıflamaya da yardımcı mercimek :))

      Sil
    2. O zaman tarifleri sabırsızlıkla bekliyorum :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Görüntüyü bilemem ama tok tutup zayıflattığı doğru :))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.