Orhan Pamuk - Kırmızı Saçlı Kadın - Kitap İnceleme

Herkese merhaba, 

Bir süredir elimde oyalanan ''Kırmızı Saçlı Kadın'' kitabını nihayet bitirdim. Kitap değerli yazarımız ''Orhan ''Pamuk'a ait. Ayrıca ''Orhan Pamuk'' , 2006 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanan ilk Türk'tür. Bunun yanı sıra, aldığı birçok ödül vardır yazarın.




Kitap, 2016 yılında basılmıştır ve 195 sayfadan oluşmaktadır. 

Fiyatı ise, 12 TL.

Birçok kitapçıda ve hatta mağazalarda bile kolaylıkla bulabilirsiniz. 

















Hikaye, 1980'li yıllarda başlıyor. Geleneksel yöntemlerle kuyu kazan Mahmut Usta'nın çırağı olan Cem bu kazı sürecinde sarsıcı bir aşk yaşıyor ve neticesinde büyük bir insani suça sürükleniyor.

Hikayenin diğer bir baş kahramanı olan Kırmızı Saçlı Kadın ise, hikayenin başladığı kasabada esrarengiz bir tiyatrocudur ve her gece tiyatroda eski masal ve hikayeleri tekrar tekrar anlatmaktadır.







Romanda, hem genç bir adamın aşk, kıskançlık, sorumluluk ve özgürlük duygularıyla derinden tanışması anlatılıyor , hem de medeniyetler üzerinden babalar ve oğullar ; otoriterlik ve birey olma konularını tartışıyorlar. 





Bana göre; kitap muazzamdı.. 

Başlarda çok ağır geçen bir zaman süreci vardı.. Hani herşey adım adım dakika dakika anlatılıyordu. Bu süreçte sıkıldığımı itiraf edebilirim. 

Romanın baş kahramanlarından olan Cem'in Kırmızı Saçlı Kadın ile tanışması esnasında hikaye biraz hareketleniyor. Ardından Cem'den beklenmedik davranışlar sergileniyor ve kitabın 1. kısmı sona eriyor. 

2. kısımda, kısa sürede hikaye inanılmaz hızlanıyor. Aylar yıllar çabucak geçiyor. Bu bölümde merak edilen bazı sorular sürekli dolanıyor ve ummadığınız yerde gerçekler ortaya çıkıyor. 

Son bölümde (3. kısım) tüm gerçekler olduğu gibi gün yüzüne çıkıyor. Benim kitabı çok sevmemi sağlayan bölüm de burasıydı zaten. Hayretler içinde okudum. ''Vaayy be'' dediğim bile oldu.. 

Okuması gayet rahat, yer yer fazla uzatıldığını düşünsem de oldukça akıcı bir hikayeydi.. Sizi resmen kendinize bağlıyor.. Okurken alçak tonda bir klasik müzik açmanızı, bir fincan kahve yapmanızı ve eğer akşam okuyorsanız, loş bir ışık yakmanızı öneririm. 


Tüm arkadaşlarıma tavsiye edebileceğim ve yazarın diğer kitaplarına da devam edeceğim harika bir öykü.. Yeni kitap yorumlarında görüşmek dileğiyle. Hoşçakalın :) 









 j.mnsn
j.mnsn






lovviez
















13 yorum:

  1. Oneri icin tesekkurler tatlımmm 😘eskiden cok kitap okuyordum simdi pek firsat bulamiyorum 🙁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu mutlaka aralara bi yere sıkıştır oku cano :) yorum için ben teşekkür ederim :* :*

      Sil
  2. Ben de aldım henüz okumadım, bilgilendirici paylaşım için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı benim gibi :) ben de alıp ilk zamanlar çok elimden düşürdüm cano, hiç vakit kaybetmeden oku :) çok şaşıracaksın :)

      Sil
  3. Ya fotoğrafların şirinliğini yerim :) Kitabı gözüm görmedi Fatoş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol balımm, özenle çekiyorum fotoğraflarımı :) bu kitaba şans ver okumadıysan 🤗💋

      Sil
  4. Merhaba,

    Güzel bir kitaba benziyor. Bu yazınızdan sonra ben de almaya karar verdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap umduğumdan daha iyi çıktı.. Başta sıkılırsanız sakın bırakmayın.. Tamamını okuyun ve değerli yorumlarınızı mutlaka paylaşın.. Merakla bekliyorum :)

      Sil
  5. Okumamıstim ama tavsiyen üzerine okunacaklar listesine ekledim.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma sonrası yorumları çok merak ediyorum ^^

      Sil
  6. Vallaha süper bir blog buldum, hemen takibe aldım. Kitap için eyvallah :)

    YanıtlaSil
  7. Merak ettiğim bir kitaptı ama bir türlü almaya fırsatım olmadı elimdeki kitaplar bitince mutlaka okuyacağım kuzum <3 :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.