Ketçaplı Menemen

Herkese merhaba, 

Bugün bildiğimiz menemenlerden biraz daha farklı bir şey deneyin. Denemekten korkmayın. 


Özellikle diyet yapanlar veya formunu korumak isteyenler ya da beslenmesine dikkat edenler için farklı güzel bir öğün olacağını düşünüyorum. 

Geç kalktınız ve kahvaltı ile öğle yemeğini birleştirdiniz. Bu tam size göre bir menü olacaktır. 

İçecek olarak filtre kahveyi tercih ediyorum. Hem çabucak kendime gelmemi sağlıyor, hem de uzun süre dinç tutuyor. Kesinlikle tavsiye ederim. Tabağımda ise hiçbir şekilde baharat kullanmadığım güzel bir menemen var. 

Gelin bakalım bu menemeni nasıl yaptığıma. 

Malzemeler 

* 1 domates
* 1 tatlı kaşığı ketçap
* 2 yumurta 
* 3 biber
* İsteğe göre peynir

Nasıl yaptım ?

İlk olarak domateslerin kabuğunu soyup, küp küp doğradım. Ardından, biberleri hem normal enine hem de jülyen olarak boyuna doğradım. Bunu yapmamın ise iki nedeni var: Birincisi biraz farklılaşmak, görüntüde farklılığı yaşamak; ikincisi ise sebzeyi yani biberi biraz daha çiğ tutabilmek. Yapılışına geri dönecek olursak, doğrama işlemleri bittikten sonra tavaya az bi miktar sıvı yağ döktüm. Yağ kızmaya başlamadan, önce biberleri ardından domatesleri ve ketçapı tavaya ekledim.  1 dakika kadar pişirdikten sonra biberlerin yanmasını engellemek adına domatesin suyu da yetersiz olacağı için tavaya az bir miktar su ekledim. Yaklaşık 5 dakika sonra 2 adet yumurtayı da tavanın içine kırdım ve peynir ekledim. Yavaş yavaş karıştırarak yumurtaların pişmesini sağladım. 

Püf Noktası

Tavaya su eklediğim için yumurtaların özellikle akının pişmesi gecikti. Bunun için de sebzeler ile yumurtaları sürekli karıştırdım. 

Neden baharat yok?

Menemenin içine ketçap eklediğim için, tatlandırmak için ilave olarak herhangi bir bahara ihtiyaç duymadım. Siz de böyle bir ihtiyaç duymayın.

Bu tür bir yemeği illa ki ekmek ile tüketmek isteyenler olacaktır. Yapmayın. Bunun yerine, grissini deneyin. Alışkanlıklarınızın değişeceğinden eminim. Ben, '' Arı '' markasına ait yulaflı grissiniyi tercih ediyorum. Kalorisi de oldukça düşük.  

Tarifim hakkında merak ettikleriniz olursa lütfen yorum bırakın. Deneyenler memnuniyet durumlarını paylaşırlarsa çok mutlu olurum. 

Diğer yemek tariflerimizde görüşmek dileğiyle, hoşçakalın :) 














 j.mnsn
j.mnsn








lovviez















2 yorum:

  1. ilk kez görüyorum böyle bi menemen kuzucum :) baharatsız yapamam ama ketçap varsa baharata da cok gerek yok esasında. ^^ denemeli <3

    YanıtlaSil
  2. Bunu deneyip lütfen bana geri bildirim yap cano, çok merak ediyorum beğenecek misin :) :*

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.