Erken kalkmak için ne yapmalıyım ?


Herkese merhaba,



Öncelikle bilinmelidir ki her insanın biyolojik saati farklıdır. Biyolojik saat dediğimiz ise, günlük yani 24 saatlik periyotlardır. Biyolojik saatin görevi de, insan vücudunda var olan hormonların ne zaman salgılanacağını düzenlemektir. 

Kimimiz uyandığımız zaman, biraz daha uyursak kendimiz için daha iyi olacağını düşünürüz. Kimimiz gözlerini açtıktan sonra bir süre daha uyuma ihtiyacı hissederken, kimimiz de hemen kalkmamız gerektiğini düşünürüz. 



Kolayca kalkmanız için minicik bir tüyo vermek gerekirse, uyandığınızda bir bardak su içmeye çalışın. Bu durum sizin kısa süre içinde tuvalete gitme ihtiyacınızı fark ettirecektir. Sonuç olarak da artık yataktan kalkmış olacaksınız. Çok yorgun veya hasta olmadığınız sürece geri yatmayın.




Bu bilgiyi aldıktan sonra sanıyorum ki kafanızda bir ampul parlamıştır. Elbette ki kişiden kişiye biyolojik saatin farklı olması sebebiyle, her insanın uyku düzeni de farklı. Kimisi geç yatıp erken kalkmaya alışkınken, kimisi erken kalkabilmek için mutlaka erken yatıyor. Peki bunu dengelemenin bir yolu yok mudur? Elbette ki var. 









  • Akşam yemeğinizi hafif bir öğün olarak geçirin. Mideniz ne kadar rahat olursa, uykunuz o kadar sağlıklı olur ve farkında olmadan daha erken kalkmaya başlarsınız.



  • Geç saatte kahve içmeyin. Kahvenin içindeki kafein uykunuzu kaçıracağı için geç uyumanıza sebep olacak ve dolayısıyla erken kalkmanıza mani olacaktır. 



  • Günlük 2 - 2.5 litre su içmeyi ihmal etmeyin. İç organlarımızın en iyi şekilde çalışması için, su içmek çok önemlidir. Organları iyi çalışan bir insan da yine güzel bir uyku çekebilecektir.



  • Uyuyamayanlar için de, bir bardak ılık süt önerebilirim. Süt de uyumanıza yardımcı olan güzel bir içecektir. 



Şimdilik benim size tavsiyelerim bu kadar. Eğer sizlerin de tavsiyeleri varsa lütfen yorum olarak bırakın. Diğer yazılarda görüşmek dileğiyle, şimdilik hoşçakalın.























 j.mnsn
j.mnsn








lovviez














11 yorum:

  1. Canım benim ne kadar güzel yazmışşsın maalesef erken kalmak çok zor bi görev benim için :D Bu arada GFC butonu koyarsan daha rahat okurum yazılarını.Sevgiler ^^ http://birsepetdolusu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kodu ekledim cano :* Bundan sonra hergün sendeyim :) :)

      Biraz kendimizi disipline etmek lazım erken kalkmaya alışana kadar :) :)

      Sil
    2. Çalışmaya başladığımda mecbur alışıcam sanırım :D

      Sil
    3. zorunlu olunca evet erken kalkmaya otomatik alışırız ^_^ :D

      Sil
  2. Erken kalkmak mı? oda ne :D kesinlikle çok zor birşey :)

    YanıtlaSil
  3. güzelim ne güzel anlatmışsın çok önemli bilgiler ve kesinlikle kişiden kişiye değişiyor. Bende rahat uyumak ve uyanmak için papatya cayı içiyorum geceleri bazen sütle değiştirdiğim oluyor ^^ ellerine sağlık<3

    YanıtlaSil
  4. Papatya çayını hiç içmedim.. Beni biraz bilgilendirirsen ben de deneyebilirim.. Çünkü son birkaç gündür uyku sorunum var..

    YanıtlaSil
  5. Katılıyorum, ılık süt işe yarıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mışıl mışıl uyutuyor, biraz da bal katınca içine harika ^^

      Sil
  6. Kuzummm şu aralar en ihtiyacım olan yazı ama içerisindeki uyumak için yazılmış önerileri dikkate alacağım çünkü uyuyamıyorum son zamanlarda erken kalkmakta sıkıntı yaşamasam da gece de uyuyamıyorum. Biyolojik ssatimde bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum :D Emeğine sağlık bitanemm :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.