Diyetteyken Filtre Kahve İçin !

Herkese merhaba, 

Diyet yapanlar fark etmişlerdir. Ne zaman bir diyet listesine baksak, çoğunlukla şekersiz çay veya filtre kahve yazıyordur. Her ikisinin de elbette ki avantajları var. Benim tercihim çoğunlukla filtre kahveden yana. Sabah kahvaltısında veya hemen sonrasında mutlaka bir fincan filtre kahve içiyorum. Günün ilk kahvesi, daha çabuk kendime gelmemi sağlıyor. 

Filtre kahvenin tok tutma gibi bir özelliği var. Birkaç saat boyunca size açlığı, yemekleri ya da yemek yeme isteğini unutturuyor. Kalorisinin düşük olması da cabası. 


'' Peki hiç çay içmiyor musun? '' diye soracak olursanız, elbette ki içiyorum. Çünkü bir süre sonra filtre kahve çarpıntı yapmaya başlıyor ya da sert geliyor. İçimi giderek zorlaşıyor. Ve kesinlikle bağımlılık haline getirilmemesi gereken bir içecek. Ben genellikle günde 2 ya da 3 fincan filtre kahve tüketiyorum. Çayı ise, gün içinde dışarı çıktığım zamanlarda birkaç bardak içiyorum. Çok fazla çay için bir insan olmadığım için bazen hiç içmediğim de oluyor. 

Dönelim kahvemize. Evet filtre kahve sert, acı olduğu için içmesi zordur. Özellikle şekeri ya da şekerli içecekleri sevenler için. Elbette bunun da bir alternatifi var. 

Filtre kahvenize, birkaç damla vanilya şurubu ekleyebilirsiniz. Vanilya şurubu, kahvenizin tadını biraz daha güzelleştirir ve içimi kolaylaştırır. Vanilya şurubunu, marketlerde ya da aktarlarda bulabilirsiniz. Eğer ki bulamazsanız, bir cafeye gidin ve filtre kahve sipariş edin. Kahvenizin yanında vanilya şurubu olmasını söyleyin ki ayrı bir şekilde getirilsin. Göreceksiniz ki, size ihtiyacınız olandan daha fazla vanilya şurubu verecekler. O sırada küçük boş bir su şişesine vanilya şurubunun kalanını doldurun. Böylece, evde kendi yaptığınız filtre kahveler için de kullanabileceğiniz birkaç fincanlık vanilya şurubuna sahip olmuş olursunuz. 

Bir diğer alternatif ise, kabuk tarçın. Kahvenizi kaşık yerine, bir adet kabuk/çubuk tarçın ile karıştırın. Kısa süre içinde ve hafifçe, tarçın tadını kahvenize bırakacaktır. Bu işlemi uzun uzun yapmanızı önermem. Çünkü tarçının keskin tadı, kahvenizi daha da içilmez hale getirebilir. 

Son olarak da, filtre kahvenize ekleyebileceğiniz belki de en güzel ikiliyi oluşturan süte geldik. Kahveye en yakışan malzemenin süt olduğunu düşünürüz. Küçük bir dipnot geçmek gerekirse, sütü ne kadar çok eklerseniz, filtre kahveden o kadar uzaklaşmış olursunuz. Bu da sizin diyetinize hiçbir katkı sağlamaz. Sadece biraz süt ekleyerek, filtre kahvenizi yumuşatın. 

Tavsiyelerimi deneyenler görüşlerini ya da kendi tavsiyelerini yorum olarak bırakırlarsa çok mutlu olurum. Şimdilik hoşçakalın :) 













 j.mnsn
j.mnsn








lovviez













2 yorum:

  1. dışarı çıktığımda genelde aromalı ya da sütlü olanını tercih ediyorum ama sade olanı kesinlikle vücudu uyandırıyorum kuzucum - gerçekten haklısın müthiş uyku açıyor :D vanilya şurubu fikrine bayıldım hahahah :D dışarıya cıktığımda deneyeceğim o yöntemi <3

    YanıtlaSil
  2. Vanilya şurubu yöntemine bayıldım Fatma'mm <3 :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.