Diyet İçeçeğim Ayran

Herkese merhaba, 

Şimdi sizlere, ayranın öneminden bahsetmek istiyorum. Özellikle diyet yapanlar için harika bir alternatif olduğunu söyleyebilirim. 

Diyet içeceği ayran

Ayranın kalorisi, 200 ml için 76 kcal

Besin değerleri 

* Karbonhidrat  5.6 g
* Protein             4 g
* Yağ                    4.2 g




Besin değerlerine bakacak olursak, oldukça güzel dengelenmiş bir içecek olduğunu görürüz. Zaten diyet sürecinde yağ oranı düşük besinleri tükettiğimiz için, vücudun ihtiyacı olan yağın bir miktarını da ayrandan almış olabiliriz.

Çabucak enerji veren, yaz mevsiminde güzel serinleten ve sağlıklı olan bu içeceği ana öğün olarak bile tüketebilirsiniz. Ayrandaki yoğurdun mideyi temizleme özelliğini de buraya not düşelim. 

Ben akşam yemeği için ayran tüketeceğim zaman, 400 ml olarak tüketiyorum ki beni bütün akşam tok tutabilsin. Merak edenler için, evet tok tutuyor :) 

Ben çok tercih etmesem de, arkadaşlarımdan gördüğüm kadarıyla ayranınızı sade soda ile de yapabilirsiniz. Tadı biraz daha değişik, lakin bana göre kötü değil ve hazmı daha da kolaylaştırıyor. 

Genellikle etli yemeklerin yanında ayran içildiğini çoğunuz görmüşsünüzdür. Ben zayıflama sürecinde olduğum için ayranı daha çok ara öğün olarak, bazen de ana öğün niyetine tüketiyorum. Tabi ki ara öğün olarak 100 - 150 ml gibi küçük miktarlarda ayran içiyorum. Ana öğün olarak ise, 350 - 400 ml gibi daha büyük miktarlarda ayran içiyorum. 

Son olarak, ayran ve yoğurdun insan vücudu için sağlıklı yiyecek ve içecek olduğunu söyleyebilirim. Tabi herşeyin bir sınırı olduğu gibi, ayran ve yoğurdu tüketirken de miktarlarına dikkat edin. 

Yeni küçük ipuçlarında görüşmek dileğiyle. Düşüncelerinizi yorum yazarak benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Afiyet olsun, hoşçakalın :)












 j.mnsn
j.mnsn








lovviez





















9 yorum:

  1. Merhaba Fatma ben de Karabüklüyüm ilk defa memleketimden birini görüyorum :) Hemmen takip ediyorum seni ayyy çok sevindim kız :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canooo, ben de böyle bir platformda memleketimden birisiyle tanıştığım için çok çok mutlu oldum :*

      Sil
  2. Şu sıcak yaz günlerinde canım soğuk bir içecek çektiğinde ben de ayran içiyorum. En masum ve yararlı içecek o.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum canım, asitli içeceklerden çoook daha faydalıı

      Sil
  3. en pratik en leziz birde üstüne faydalı içecek değil mi zaten ayran ^^ - yazı için teşekkürler Fatmacım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben artık gittiğim cafelerde bile ayran yaptırıyorum :) :) lütfen tuzsuz buzlu bir ayran hazırlar mısınız diyorum sağolsunlar hep güzel sonuçlar aldım :D

      Sil
  4. iadeyi ziyarete geldim bloğuna bayıldım :) takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım benim hoşgeldin ^^

      Sil
  5. En sevdiğim içecek ayran <3 Kolayı bıraktığımdan beri tek alternatif haline getirdim ve inanılmaz faydalarını gördüm kuzum emeğine sağlık <3 :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.